mandag den 14. september 2015

Noget om at blive klogere


Jeg var ung og udødelig da politiet satte efter mig
fordi jeg ikke havde lys på cyklen

Hvis jeg ikke havde været i pengemangel var jeg muligvis stoppet

Hvis ikke jeg havde været en smule fuld var jeg helt sikkert standset

Jeg svingede over vejen

Ind på stien ved pølsevognen i Tordenskjoldsgade

Så ud af øjenkrogen at politiet vendte kareten

Vidste de ventede på mig i porten i den anden ende af karreerne

Så jeg fortsatte halvvejs i fælden før jeg stille og roligt cyklede samme vej tilbage

Og op ad Niels Juhls gade
Der troede strømerne nok de var snedige tænkte jeg dumsmart

I dag har jeg cykelhjelm og lys på så bilisterne kan se mig

Det handler ikke om at snøre politiet

Men om at passe på de hjerneceller jeg har tilbage 

Ak ja sådan kan det gå for os oprørere

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer: