mandag den 14. september 2015

Kalkben

Det var i børnehaven udenfor byen

Jeg arbejdede sammen med to skrappe fyre der elskede hårde tacklinger og kaldte hinanden for fisse

Jeg brød mig ikke om det men sådan var tonen

Lederen greb ikke ind

Hun var svært glad for dem

Især Ronny der optrådte som om han var souschef selv om han kun var pædagogmedhjælper

Sad med kalenderen fremme og spillede kong gulerod til møderne

Det syntes lederen var helt fint

Hun opmuntrede ham ligefrem

Jeg fik ikke et ben til jorden

Hverken til møderne og når vi spillede fodbold

To af hanerne havde kalkben

Lederen bad os aflive dem omme bagved

Ronny huggede hovedet af hanen og rakte mig øksen

Jeg havde ikke slået andet ihjel før end fisk og fluer

Desuden havde jeg mandolinfeber og rystede sådan på hænderne

At jeg huggede forkert så hanen ikke døde før Ronny gjorde det af med den

Og så foragteligt på mig

Jeg var ikke macho nok til at være der

Heldigvis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer: