onsdag den 4. februar 2015

Danmark

Jeg har givet dig alt og nu er jeg ingenting
Danmark
12000,- efter skat
Jeg klager ikke
Kan bare ikke holde mine tanker ud
Danmark
Hvornår holder du op med at føre krig
Knep dig selv i røven med dine bombefly
Jeg nægter at skrive flere digte før krigen holder op
Danmark
Jeg har det ikke så godt
Lad mig være i fred
Danmark hvornår bliver du igen god
Hvad vil du sige til de efterladte tolke i Afghanistan
De forældreløse børn
Danmark
Hvornår begynder du at lytte til andre end Amerika
Hvornår holder du op med at aflytte og overvåge os alle
Danmark
Hvornår standser du mishandlingen af dine husdyr
Danmark
Jeg er ved at brække mig over dine mange love og rigide regler
Gør det lettere at være menneske
Gør det lettere at være mig
Danmark
Hvornår kan jeg gå i supermarkedet 
Og nøjes med at købe hvad jeg har brug for
Danmark
Du giver mig allergi og gør mig syg
Jeg vil leve i et land uden giftstoffer og kemikalier
Danmark
Dit formynderi virker overvældende og kvælende
Du får mig til at ønske jeg var terrorist
Vi må kunne afslutte vores uoverensstemmelser på en anden måde
Danmark
Hvordan er det lige du behandler underklassen
Det lover ikke godt for fremtiden
Danmark
Jeg gør hvad jeg skal men orker snart ikke mere og giver op
Danmark
Lad være med at presse mig
Jeg har mistet håbet
Danmark
Der er er gået kuk i årstiderne
Blomsterne blomstrer selv om det sner
Danmark
Jeg læser avisen og ved hvad der foregår
Hver dag er en dårlig nyhed
Danmark
Jeg er pessimist med hensyn til venstrefløjen
Danmark
Jeg var anarkist som ung og fortryder det ikke
Du skulle have set mig læse Bakunin og Kropotkin  
Danmark
Jeg sidder hjemme i dagevis og stirrer på genudsendelserne i tv
Hvad skal jeg foretage mig
Jeg er ved at gå i stå
Der er ingen jobs at få
Danmark
På Psykiatrisk Hospital mente de ikke 
jeg led af personlighedsforstyrrelser
Jeg lider af ensomhed
Danmark
Jeg bliver aldrig religiøs
Jeg får ingen visioner
Er hverken Rousseau eller indianer
Danmark
Jeg har endnu ikke fortalt dig hvad jeg mener om dine omstruktureringer
og nedskæringer
Det er dig jeg taler til men du lytter ikke
Danmark
Vil du lade EU bestemme det hele
Løn og arbejdsforhold
Hvornår tager du dig af dine hjemløse
Danmark
Hvorfor skal politiet partout have flere penge
Hvad skal du bruge de registreringer til
Danmark
Jeg låner en bog på biblioteket
Den handler om olie
Den handler om penge
Når profit er vigtigere end mennesker
Danmark
Bjarne CoryDong sælger sølvtøjet
Bagefter sælger han os
Det slår mig at jeg ikke kan stole på den bovlamme middelklasse
Nå nu snakker jeg igen med mig selv
Danmark
Kineserne kommer
Jeg må hellere overveje en overlevelses strategi
Mine begrænsede ressourcer til trods
Danmark
Der ligger 1400 tætskrevne A4 sider i min flyttekasse og 25 afslag fra forlag
Jeg vil altid gerne sælge dig min digtsamling men du er ikke interesseret
Jeg skal ikke komme ind på mine længsler
Danmark
Hvis jeg var diktator ville du få røven på komedie
Danmark
Hvordan skal jeg klage når jeg ikke forstår dine afgørelser
Danmark
Mine udsagn er lige så forskellige som strandens sten og skal ikke modsiges
Danmark
Befri byerne for trafik og læs mere lyrik
Danmark
Red de danske skole elever
Lad dem ikke blive hjerneblæst af al den undervisning
Danmark
1984 er en realitet
Danmark
Hvor gik det galt
Hvorfor blev du krigsliderlig
Hvornår holdt du op med at bekymre dig om ulighed
Hvorfor holdt din medfølelse op
Danmark
Hvorfor stopper jeg bare ikke her
Holder op med at tale til dig
Du svarer jo alligevel ikke på mine spørgsmål
Du er ligesom finansministeren
Han vil tvinge os alle til at have to jobs 
og arbejde 16 timer i døgnet til mindsteløn
Hjælp
Danmark
Det er faktisk ikke for sjov jeg skriver det her
De store drenge banker de små
Du er ligeglad
Din moral er flosset
Du er en hykler
Det kommer der ikke noget godt ud af Danmark
Jeg er sur på dig
Du har svigtet mig Danmark
Jeg stak gerne en kæp i samfundshjulet hvis jeg kunne
Du skal vide jeg kun venter på øjeblikket Danmark

( Pastiche over Allen Ginsbergs Amerika digt )










Ingen kommentarer: