onsdag den 4. februar 2015

Alderen trykker

Jeg kan ikke længere læse uden briller
Min hørelse er heller ikke hvad den har været
Måske har jeg hørt for meget støjrock da jeg var ung
Måske er det årene som pædagog der har gjort mig små døv
Min afdøde moster gav mig engang et avisudklip
En audiolog havde målt lydtrykket i en ganske almindelig børnehave
130 decibel
Så højt var lydniveauet
Det svarede til et lettende jetfly stod der
Så tror pokker jeg ikke kan høre hvad der bliver sagt
Stop det mumleri
Skavankerne kommer med alderen
Det er ligesom et par bukser
Først er de nye og pæne
Så bliver de slidte
Der går hul på bukserne
Der kommer en lap på
Der går et stykke tid
Så går der hul igen
Der sættes en ny lap på
Til sidst kan der ikke syes flere lapper på bukserne
De revner når man sætter sig på hug
Sådan er det at blive ældre
Slitage
Skavankerne står i kø
Parfume allergi
Hø feber
Mavesår
Hvad bliver det næste








Ingen kommentarer: