mandag den 15. december 2014

Johnnie Stalker

Var min ven indtil han svinede mig til en gang for meget
Vi var i byen
Jeg var i godt humør
Beruset af øl og ord
Næste dag modtog jeg flere sms’er og mails 
Hvor han skrev at jeg ikke kunne tåle at drikke
At de tekster jeg havde læst op på cafeen var elendige
Det gjorde mig rasende fordi det ikke var sandt
Fordi det ikke var første gang han lod sit dårlige humør gå ud over mig
Jeg forstår godt han har det svært
At livet som maniodepressiv er en dans på torne
Han er et vidende men også et lidende menneske 
Den bedste korrekturlæser jeg har haft  
Skarp og hudløs ærlig men kan ikke selv tåle at få kritik

Når han bliver manisk er han grænseløs
Psykotisk og er ikke til at styre på fem tusinde tønder land
Så sender ham mig mails og sms’er
Kimer mig ned så jeg er ved at få pip
På et tidspunkt skrev jeg til teleselskabet for at få blokeret hans telefonnummer
De kunne ikke hjælpe
Så truede jeg med at opsige vores venskab
Det hjalp
Han tog sig sammen
Overholdt så nogenlunde mine rigide regler
En telefonsamtale om dagen og kun en mail 
Lige indtil han blev manisk igen
Ikke havde taget sin medicin
Begyndte at tale om hvor godt han havde det
Så vidste jeg jo hvor han var på vej hen
Op i skyerne  

Min personlige stalker skriver jeg er et ulækkert svin
Det er slut skriver han
Dagen efter ringer han
Sms’er
Kimer mig ned
Det har nu stået på i månedsvis
Jeg tager ikke telefonen når han ringer
Svarer ikke på hans mails
Møder jeg ham vil jeg skynde mig videre






Ingen kommentarer: